motospecjalista.pl

Sprzedaż Skody na świecie

W lutym ŠKODA dostarczyła prawie 100 tysięcy pojazdów do klientów na całym świecie.
W lutym ŠKODA odnotowała silny wzrost dostaw w Europie Zachodniej (o 7,2 proc.) i Europie Wschodniej (o 13,1 proc.)
Największym zainteresowaniem klientów niezmiennie cieszy się ŠKODA OCTAVIA, stale rośnie również popyt na SUV-y oferowane przez markę.skoda KAMIQ
W lutym ŠKODA dostarczyła 90 900 pojazdów do klientów na całym świecie, czyli o 2 proc. mniej niż w tym samym miesiącu w poprzednim roku. Wpływ na niewielki spadek dostaw miała sytuacja na największym światowym rynku w Chinach. Największy wzrost odnotowano w Europie Zachodniej (o 7,2 proc.) i w Europie Wschodniej (o 13,1 proc.).
Najpopularniejszym modelem wśród klientów pozostaje bestsellerowa OCTAVIA, a coraz większym zainteresowaniem cieszą się SUV-y marki, których oferta poszerzyła się w tym roku o nowy model KAMIQ.
-Jednym z motorów napędowych dla sprzedaży samochodów ŠKODY na całym świecie jest udana ofensywa marki w segmencie SUV-ów. W marcu, podczas Genewa Motor Show zaprezentowaliśmy trzeci model w tym segmencie: ŠKODĘ KAMIQ. Auto łączy przestronność SUV-ów ze zwinnością samochodów kompaktowych i zostało wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne. Dzięki temu modelowi nie tylko odpowiadamy na potrzeby najbardziej wymagających klientów, ale także trafiamy do nowych grup odbiorców – mówi Alain Favey, Członek Zarządu ŠKODA AUTO ds. sprzedaży i marketingu.
W Europie Środkowej dwucyfrowy wzrost odnotowano na rynku w Słowenii (o 30 proc.). Sprzedaż podniosła się także w Polsce o 1,2 proc. (do 6 200 pojazdów) i na Węgrzech o 3,5 proc. (do 1 200 pojazdów). W związku z ogólnym spadkiem dostaw na czeskim rynku samochodowym, ŠKODA dostarczyła w Czechach o 14,7 proc. mniej pojazdów niż w lutym poprzedniego roku.
W Rosji ŠKODA potwierdziła ubiegłoroczny sukces dostarczając do klientów o 0,9 proc. więcej pojazdów niż w lutym 2018 roku. Znaczny wzrost odnotowano w Algierii, gdzie do klientów trafiło 1 700 samochodów, czyli o 418 proc. więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku.
Tendencja spadkowa na całym rynku motoryzacyjnym w Chinach wpłynęła również na dostawy ŠKODY. Na rynku chińskim marka odnotowała spadek o 18,4 proc. w stosunku do lutego poprzedniego roku.

Please follow and like us:
RSS
Follow by Email